- Man skal ikke sende sensitive opplysninger om seg selv eller andre via e-post.
- E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker.
Bruk eDialog
- Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
- Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.
Send brev med eDialog her
- For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
- Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp det du vil sende oss (det er kun mulig å sende pdf, png, jpeg, tiff, xml, text, mpeg video, mp3 eller wav filer). Du kan eventuelt bruke scannefunksjon på mobiltelefonen din.
Fordelene med eDialog er flere:
- Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
- Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
- Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem
Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
Du skal ikke bruke eDialog hvis:
- Kommunen har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass og ledig stilling
- Du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post